De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Moulinex OX4858 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mieke 06-08-2021

Bevalt redelijk goed maar baktemperatuur lastig.

Geschreven voor: Moulinex OX4858

Makkelijke oven. Gebruikt voor bakken van brood en cakes e.d. en ovenschotels en afbakken. Lukt allemaal redelijk goed. Maar: temperatuur grillig. Bovenwarmte meestal sterker dan onderwarmte. Sowieso zette ik de temperatuur lager dan in recept stond. En in plaats van in het midden te plaatsten: net onder het midden. Dus wel wat gedoe. Pluspunten: de zes programma's. Apart onder- boven boven met onder, boven met onder en hetelucht, grillen... Helemaal fijn. Ontdooien nooit gebruikt. Kipgrillen nooit gebruikt. Verlichting: top. Makkelijk schoon te maken. Licht van gewicht. fijne afmetingen voor klienen keuken (niet op aanrecht lijkt me.) Precies goed voor de meeste ovenschalen. Ovenvaste pan met steel past echter niet. Wel ovenvaste stoofpan. Tot 240 graden in te stellen. (weet niet of-ie dat haalde. Al met al redelijk tevreden.

En toen na vijf maanden redelijk intensief gebruik: geen bovenwarmte meer. Binnen garantie dus kan retour maar ik twijfel of ik deze weer wil. Ik had lang gezocht naar de op papier meest ideale mini-oven. Maar dat viel dan vanwege de ongelijke verwarming nogal tegen (ik gebruik voor brood en gebak geen hetelucht).

Pluspunten

• afmetingen
  • gemak bediening en schoonmaken
  • Verlichting
  • Prima voor ovenschotels

Minpunten

• bovenwarmte heter dan onderwarmte
  • na 7 maanden kapot
  • wisselende temperatuur, onbetrouwbaar
  • buitenkant heet